Αν η γλώσσα είναι η πατρίδα του καθένα μας και οι λέξεις καταφύγιο επικοινωνίας, τότε στην Ελληνική Γλώσσα, οι μαθητές του ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ, ψάχνουν κάθε Κυριακή, τον δεύτερο δικό τους γενέθλιο τόπο.
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
Ο Αλί, η Νίνα, ο Γκιουνές, ο Ασίφ, ο Βαν-Κάι, η Μιμόζα, όλοι αυτοί με τα ασυνήθιστα ονόματα, συναντιούνται μια φορά την εβδομάδα και για 3 ώρες με τους περίπου 20 εθελοντές Έλληνες δασκάλους τους, για να καθίσουν στα θρανία των 14ου και 15ου Γυμνασίων στην Αγια Σωτηρα στην Παλαιά Κοκκινιά προσπαθώντας να μάθουν Ελληνικά.
Τόσο κοντά–τόσο μακριά μας, στα όρια της πόλης μας με τον Πειραιά, στο κτιριακό συγκρότημα των σχολείων που φιλοξενούν τις υπόλοιπες μέρες “κανονικούς” μαθητές, το μάθημα θυμίζει πολύ-πολιτισμική συνάντηση.
Δεκάδες Ινδοί, Πακιστανοί σε ποσοστό 50%, Κινέζοι, Ρώσοι, Πολωνοί, Ρουμάνοι, περίπου στο σύνολο 200 ενήλικες άνδρες και λιγότερες γυναίκες, με ή χωρίς άδεια παραμονής, έρχονται με τα τετράδια και τα μολύβια τους, φρέσκοι, Κυριακάτικοι για να μάθουν αλφάβητο και Γραμματική, ενώ αρκετά παιδιά τους απασχολούνται με ζωγραφική και χειροτεχνία, όσο οι γονείς διδάσκονται.
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Το Σχολείο μας ιδρύθηκε από τον ομώνυμο σύλλογο το 2005 με εκφρασμένο στο καταστατικό του σκοπό να βοηθήσει τους μαθητές του να αποκτήσουν βασικές δεξιότητες αρχικά στην επικοινωνία και τη γλώσσα, εφόσον δεν υπάρχει θεσμοθετημένη εκπαίδευση μεταναστών από το Ελληνικό κράτος, παρόλο που για την παραχώρηση άδειας παραμονής στη χώρα μας απαιτούνται 100 ώρες εκμάθησης της Ελληνικής Γλώσσας και 50 ώρες Ιστορίας. Η αναγκαιότητα αυτή τους επιβάλλει να διασχίζουν μεγάλες αποστάσεις ερχόμενοι από περιοχές όπως το Ίλιον, το Καματερό, η Νέα Ερυθραία, ενώ βέβαια πολλοί κατοικούν στη Νίκαια, θυσιάζοντας πολλές φορές το ρεπό της Κυριακής, ύστερα μάλιστα από καθημερινά εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες εργασίας με εξαντλητικά ωράρια, επί 6 μέρες την εβδομάδα.
Εκτός όμως από τα τυπικά προσόντα που αποκτούν με τη βεβαίωση παρακολούθησης, εκείνο που τους ενδιαφέρει εξίσου είναι να επικοινωνήσουν στα Ελληνικά, ώστε να τα καταφέρουν με τη γραφειοκρατία, να καλυτερέψουν την εργασία τους. “Αν δουλεύεις και ζεις εδώ, η Ελλάδα είναι η δεύτερη πατρίδα σου. Γι’ αυτό πρέπει να μάθεις τη γλώσσα, για να μιλάς σωστά, να γράφεις και να διαβάζεις καλά” λέει ένας μαθητής. “Τώρα που γράφω, μπορώ να σημειώνω εγώ την παραγγελία στο μαγαζί, νιώθω καλύτερα, είμαι … πώς το λέτε … μορφωμένος” μας είπε περήφανος ο Ιμράν όταν γυρίσαμε από την εκπαιδευτική εκδρομή με το σχολείο στις Μυκήνες και την Επίδαυρο. Λίγο πριν εκεί αφού ξεναγηθήκαμε στα μνημεία, μιλήσαμε για τον πολιτισμό μας, συζητήσαμε και διασκεδάσαμε, τόσο οι μαθητές όσο κι εμείς οι εθελοντές δάσκαλοι και φίλοι κάναμε ότι πιο επαναστατικό γινόταν. ΓΝΩΡΙΣΤΉΚΑΜΕ.
Ο Τζουέλ, 19χρονος μαθητής από το Μπαγκλαντές μας ομολόγησε το βράδυ της εκδρομής “ Πρώτη φορά σε 8 μήνες που είμαι στην Ελλάδα, ΕΧΩ ΦΙΛΟΥΣ”.
ΣΗΜΕΡΑ
Μετά τη τρίχρονη πια λειτουργία του και χωρίς τη παραμικρή βοήθεια από Κρατική Υπηρεσία ή το Δήμο Πειραιά, το Σχολείο προχώρησε και στην οργάνωση δικτύου εθελοντικής νομικής υποστήριξης των μεταναστών για ζητήματα που τους απασχολούν σε σχέση με τις άδειες παραμονής και άλλες νομικές εκκρεμότητες τους. Ταυτόχρονα το σχολείο έχει αναπτύξει συνεργασία με το κέντρο Υποδοχής Μεταναστών της Σάμου και συλλέγει είδη πρώτης ανάγκης για τους μετανάστες που συγκεντρώνονται στο νησί κάτω από τις γνωστές σε όλους συνθήκες.Και όλες αυτές οι προσπάθειες, επειδή στην Ελλάδα η μεταναστευτική πολιτική είναι ανύπαρκτη, παραχωρώντας τη θέση της στο ρατσισμό, τη ξενοφοβία, την πατριδοκαπηλία, το λαϊκισμό.
Οι μαθητές του ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ και οι δάσκαλοι και φίλοι ζητάμε μια πολιτική που θα ενσωματώνει στην Ελληνική κοινωνία τους μετανάστες, θα τους εκπαιδεύει, θα τους παρέχει εργασία, θα δίνει την Ελληνική υπηκοότητα στα παιδιά τους που γεννιούνται και σπουδάζουν εδώ, ώστε ισότιμα με τα παιδιά των Ελλήνων, να συμμετέχουν στην Ελληνική παιδεία έχοντας ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις στο Ελληνικό κράτος.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ
Γνωριστε το Σχολείο μας από κοντά και θα διαπιστώσετε πως η σχέση αυτή προσφέρει μεν γλωσσικές δεξιότητες στους μετανάστες, αλλά και σε όλους εμάς, μέσα από τη γνωριμία μαζί τους, λιγότερες προκαταλήψεις, περισσότερη ανταλλαγή, ώσμωση, αμφισβήτηση της μιας και μοναδικής περιούσιας κουλτούρας και αποδοχή εντέλει της πληθυντικής μας πραγματικότητας.
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
Ο Αλί, η Νίνα, ο Γκιουνές, ο Ασίφ, ο Βαν-Κάι, η Μιμόζα, όλοι αυτοί με τα ασυνήθιστα ονόματα, συναντιούνται μια φορά την εβδομάδα και για 3 ώρες με τους περίπου 20 εθελοντές Έλληνες δασκάλους τους, για να καθίσουν στα θρανία των 14ου και 15ου Γυμνασίων στην Αγια Σωτηρα στην Παλαιά Κοκκινιά προσπαθώντας να μάθουν Ελληνικά.
Τόσο κοντά–τόσο μακριά μας, στα όρια της πόλης μας με τον Πειραιά, στο κτιριακό συγκρότημα των σχολείων που φιλοξενούν τις υπόλοιπες μέρες “κανονικούς” μαθητές, το μάθημα θυμίζει πολύ-πολιτισμική συνάντηση.
Δεκάδες Ινδοί, Πακιστανοί σε ποσοστό 50%, Κινέζοι, Ρώσοι, Πολωνοί, Ρουμάνοι, περίπου στο σύνολο 200 ενήλικες άνδρες και λιγότερες γυναίκες, με ή χωρίς άδεια παραμονής, έρχονται με τα τετράδια και τα μολύβια τους, φρέσκοι, Κυριακάτικοι για να μάθουν αλφάβητο και Γραμματική, ενώ αρκετά παιδιά τους απασχολούνται με ζωγραφική και χειροτεχνία, όσο οι γονείς διδάσκονται.
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Το Σχολείο μας ιδρύθηκε από τον ομώνυμο σύλλογο το 2005 με εκφρασμένο στο καταστατικό του σκοπό να βοηθήσει τους μαθητές του να αποκτήσουν βασικές δεξιότητες αρχικά στην επικοινωνία και τη γλώσσα, εφόσον δεν υπάρχει θεσμοθετημένη εκπαίδευση μεταναστών από το Ελληνικό κράτος, παρόλο που για την παραχώρηση άδειας παραμονής στη χώρα μας απαιτούνται 100 ώρες εκμάθησης της Ελληνικής Γλώσσας και 50 ώρες Ιστορίας. Η αναγκαιότητα αυτή τους επιβάλλει να διασχίζουν μεγάλες αποστάσεις ερχόμενοι από περιοχές όπως το Ίλιον, το Καματερό, η Νέα Ερυθραία, ενώ βέβαια πολλοί κατοικούν στη Νίκαια, θυσιάζοντας πολλές φορές το ρεπό της Κυριακής, ύστερα μάλιστα από καθημερινά εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες εργασίας με εξαντλητικά ωράρια, επί 6 μέρες την εβδομάδα.
Εκτός όμως από τα τυπικά προσόντα που αποκτούν με τη βεβαίωση παρακολούθησης, εκείνο που τους ενδιαφέρει εξίσου είναι να επικοινωνήσουν στα Ελληνικά, ώστε να τα καταφέρουν με τη γραφειοκρατία, να καλυτερέψουν την εργασία τους. “Αν δουλεύεις και ζεις εδώ, η Ελλάδα είναι η δεύτερη πατρίδα σου. Γι’ αυτό πρέπει να μάθεις τη γλώσσα, για να μιλάς σωστά, να γράφεις και να διαβάζεις καλά” λέει ένας μαθητής. “Τώρα που γράφω, μπορώ να σημειώνω εγώ την παραγγελία στο μαγαζί, νιώθω καλύτερα, είμαι … πώς το λέτε … μορφωμένος” μας είπε περήφανος ο Ιμράν όταν γυρίσαμε από την εκπαιδευτική εκδρομή με το σχολείο στις Μυκήνες και την Επίδαυρο. Λίγο πριν εκεί αφού ξεναγηθήκαμε στα μνημεία, μιλήσαμε για τον πολιτισμό μας, συζητήσαμε και διασκεδάσαμε, τόσο οι μαθητές όσο κι εμείς οι εθελοντές δάσκαλοι και φίλοι κάναμε ότι πιο επαναστατικό γινόταν. ΓΝΩΡΙΣΤΉΚΑΜΕ.
Ο Τζουέλ, 19χρονος μαθητής από το Μπαγκλαντές μας ομολόγησε το βράδυ της εκδρομής “ Πρώτη φορά σε 8 μήνες που είμαι στην Ελλάδα, ΕΧΩ ΦΙΛΟΥΣ”.
ΣΗΜΕΡΑ
Μετά τη τρίχρονη πια λειτουργία του και χωρίς τη παραμικρή βοήθεια από Κρατική Υπηρεσία ή το Δήμο Πειραιά, το Σχολείο προχώρησε και στην οργάνωση δικτύου εθελοντικής νομικής υποστήριξης των μεταναστών για ζητήματα που τους απασχολούν σε σχέση με τις άδειες παραμονής και άλλες νομικές εκκρεμότητες τους. Ταυτόχρονα το σχολείο έχει αναπτύξει συνεργασία με το κέντρο Υποδοχής Μεταναστών της Σάμου και συλλέγει είδη πρώτης ανάγκης για τους μετανάστες που συγκεντρώνονται στο νησί κάτω από τις γνωστές σε όλους συνθήκες.Και όλες αυτές οι προσπάθειες, επειδή στην Ελλάδα η μεταναστευτική πολιτική είναι ανύπαρκτη, παραχωρώντας τη θέση της στο ρατσισμό, τη ξενοφοβία, την πατριδοκαπηλία, το λαϊκισμό.
Οι μαθητές του ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ και οι δάσκαλοι και φίλοι ζητάμε μια πολιτική που θα ενσωματώνει στην Ελληνική κοινωνία τους μετανάστες, θα τους εκπαιδεύει, θα τους παρέχει εργασία, θα δίνει την Ελληνική υπηκοότητα στα παιδιά τους που γεννιούνται και σπουδάζουν εδώ, ώστε ισότιμα με τα παιδιά των Ελλήνων, να συμμετέχουν στην Ελληνική παιδεία έχοντας ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις στο Ελληνικό κράτος.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ
Γνωριστε το Σχολείο μας από κοντά και θα διαπιστώσετε πως η σχέση αυτή προσφέρει μεν γλωσσικές δεξιότητες στους μετανάστες, αλλά και σε όλους εμάς, μέσα από τη γνωριμία μαζί τους, λιγότερες προκαταλήψεις, περισσότερη ανταλλαγή, ώσμωση, αμφισβήτηση της μιας και μοναδικής περιούσιας κουλτούρας και αποδοχή εντέλει της πληθυντικής μας πραγματικότητας.
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
Στο σχολειο δεν διδασκουν μονο εκπαιδευτικοι εθελοντες αλλα και οποιος αλλος (αποφοιτος λυκειου και ανω) πιστευει πως εχει τη διαθεση και την αγαπη να προσφερει. Χρονο θα βρει , αν ισχυουν τα προηγουμενα.
Τα μαθηματα γινονται καθε Κυριακη 5-8 το απογευμα στο 15ο γυμνασιο Π.Κοκκινιας.
Εννοειται πως, εθελοντες χρειαζονται οχι μονο για διδασκαλια αλλα και για ενα σωρο αλλες βοηθειες στις τρεχουσες αναγκες του συλλογου. Οποιος φιλος ενδιαφερεται μπορει να μαθει περισσοτερα στελνοντας email στο stratosrapto@yahoo.gr
.
5 σχόλια:
Αυτα τα ρατσιστικα μανιφεστα του λάος και της χρυσης αυγης, κανονικα θα επρεπε να τα'χω ηδη διαγραψει απο τα σχολια.
Αλλά απ'την αλλη, σκεφτομαι, τι στο διαολο, γιατι να μη μενουν ετσι αναρτημενα, μονιμα εκτεθημενα στα ματια καθε ΔΗΜΟΚΡΑΤΗ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ως ενα ιδιοτυπο "ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ" ?
Καλυτερα δεν ειναι ετσι?
Οσο για το παραπλανητικο "email agiospanteleimonas" με το οποιο υπογραφετε, για να πιστεψουμε πως ταχα προκειτε για απλους κατοικους της περιοχης κι οχι για τα γνωστα αποβρασματα κολλητους του φονια Περιανδρου, σας πληροφορουμε πως σας γνωριζουμε πια παρα πολυ καλα και δεν ξεγελατε πλεον κανεναν.
10:39 am
Αυτή τη στιγμή ομάδα περίπου δεκαπέντε Αλβανών έχει συγκεντρωθεί στην είσοδο πολυκατοικίας της οδού Πιπίνου στον Άγ. Παντελεήμoνα όπου βρίζουν και απειλούν νεαρή Ελληνίδα κάτοικο, η οποία συμμετέχει στις κινητοποιήσεις των κατοίκων κατά της κατάληψης της πλατείας από λαθρομετανάστες, κυρίως Αφγανούς. Ειδοποιήθηκε η αστυνομία και υποτίθεται ότι θα στείλει περιπολικό, αλλά ακόμα δεν έφτασε ούτε φαίνεται ότι θα φτάσει ποτέ. Σημειωτέων ότι αστυνομικό τμήμα υπάρχει σε απόσταση 150-200 μέτρων απ’ τον τόπο των επεισοδίων. Μόνο η δημοτική αστυνομία ήλθε αμέσως όταν ειδοποιήθηκε.
Για ότι νεότερο θα υπάρξει ενημέρωση.
11:49 am
Η πολιορκία τελικά λύθηκε. Αιτία για τα επεισόδια ήταν η διαμαρτυρία της νεαρής Ελληνίδας στο Δήμο και στην αστυνομία για την μετατροπή της άλλοτε φιλικής στους κατοίκους πλατείας σε τριπλό ουρητήριο αργόσχολων αλλοδαπών. Στην πλευρά προς την Πιπίνου ουρητήριο Αλβανών, στο κέντρο Αφγανών και στην πλευρά Αγορακρίτου ουρητήριο Πολωνών! Το αίτημα της κατοίκου και των περιοίκων προς το Δήμο είναι να τοποθετήσει, αν μη τι άλλο, τουλάχιστον χημικές τουαλέτες στην πλατεία. Όταν ο Νικηταράς ο δεντροφάγος στέλνει στην οδό Βερανζέρου τις καθαρίστριες του Δήμου (που τις πληρώνουν οι δημότες) να καθαρίζουν πολυκατοικία στην οποία κοιμούνται …με βάρδιες, περίπου 600 Σομαλοί, κάτι οφείλει να κάνει και για την περιοχή Αγ.. Παντελεήμoνα, όπου η υποβάθμιση της ζωής των Ελλήνων δεν έχει πιάσει πάτο αλλά απόπατο.
http://patari.org/forum/viewtopic.php?p=1124
Αυτοί οι ξύπνιοι ελληνάρες, όπως ο τύπος που υπογράφει το πρώτο σχόλιο, κι εσείς οι ...ηλίθιοι έλληνες που κάνετε τους μετανάστες να νοιώθουν ...σα σπίτι τους. Εύγε
Φιλε phlou flis καλημερα.
Χθες το βραδυ ειχα αυτη την συζητηση στο σπιτι με εναν κολλητο μου ο οποιος υποστηριζε (ας το πουμε) φανατικα και ως ζητημα αρχης την ενσωματωση των μεταναστων στην Ελλαδα.Στις παρατηρησεις μου πως
1.Ειναι υποχρεωση μας να περιθαλπτουμε και να φροντιζουμε για μια αξιοπρεπη διαβιωση των μεταναστων αλλα απο την αλλη ευλογα αναρωτιεται ο λαος μεχρι ποσους μεταναστες μπορει αυτη η χωρα να φροντισει
2. Γιατι να μην ειναι και ευρωπαικη εννοια η φροντιδα αυτη αφου η Ελλαδα ειναι εκ των πραγματων η πυλη εισοδου ολω αυτων των βασανισμενων ανθρωπων προς το εσωτερικο της Ευρωπης
3, Γιατι να υποστηριζουμε οτι ολα τα προβληματα που εκ των πραγματων δημιουργουνται απο την εισοδο εκατονταδων χιλιαδων μεταναστων δεν ειναι σημαντικα και δεν πρεπει να στενοχωρουν τους Ελληνες κατοικους αυτης της χωρας?
4,Γιατι να μην τονιζουμε πως μεγαλο βαρος πρεπει να ριξουν οι λαοι και οι κυβερνησεις της δυσης στην αναπτυξη αυτων των χωρων του τριτου κοσμου με τα τοσα προβληματα και τους πολεμους ετσι ωστε να μειωθει και το φαινομενο της μεταναστευσης
5, Τελος γιατι τα δικαιωματα που μεσα σε δεκαετιες αγωνων με πολυ αιμα κερδισαν οι εργαζομενοι των δυτικων κοινωνιων να κατεδαφιζονται επειδη το κεφαλαιο εξυπηρετειται απο την εισαγωγη φτηνης εργατικης δυναμης απο τις χωρες του τριτου κοσμου
Ε σ'ολα αυτα τα ερωτηματα οι απαντησεις που προσπαθησε η παρεα να δωσει δεν ηταν πειστικες.
Μισω το ρατσισμο οσο δεν παιρνει και "ειμαι" πολυ κοντα στο δραμα τετοιων ανθρωπων σαν τους μεταναστες αλλα αυτο πρεπει να το βλεπουμε και παντα και σε συναρτηση με τις δυνατοτητες και τις αντοχες της ντοπιας οικονομιας ετσι ωστε και φροντιδα να προσφερεται και ταυτοχρονα να μη διαταρασονται δομες και προοπτικες που με τον εναν η τον αλλο τροπο εχουν δρομολογηθει απο παλια.
Αλλιως φοβαμαι, φασιστικα παραληρηματα και συμπεριφορες θα συνεχιζονται και τα τσογλανια τυπου χρυσης αυγης θα πολλαπλασιαζονται παρασυροντας και μεγαλα τμηματα εξαθλιωμενων ελληνων σ αυτη την ρατσιστικη και ξενοφοβικη λογικη.
Πόσο δίκιο έχεις. και αν διάβασα καλά αυτές τις μέρες, κάπου εκεί στην αγγλία (νομίζω) ξεσηκώθηκαν οι άγγλοι να πάρουν τις δουλειές από τους μετανάστες, αυτές τις δουλειές τις οποίες δεν καταδέχονταν προηγουμένως. και αλίμονο αν καταρρεύσουν οι οικονομίες των χωρών της πρώην ΕΣΣΔ τι μεταναστευτικό κίνημα θα γεννηθεί. Οι χώρες τύπου γερμανία, αγγλία έχουν βάλει "φράκτες" στη μετανάστευση και δεν μπορώ να καταλάβω πώς αυτό επιτρέπεται ή ελέγχεται
Δημοσίευση σχολίου