30/9/07

Για το αρθρο 16 και μια νεα εκπαιδευση !

To άρθρο 16 του Συντάγματος δεν επιτρέπει να υπάρχουν στη χώρα μας πανεπιστήμια που να μην ανήκουν στο κράτος.

Το ΠΑΣΟΚ και το ΚΚΕ, σε συνεργασία με την ακροδεξιά αντίδραση, κατοχύρωσαν αυτή την απαγόρευση στο Σύνταγμα του 1975 και την πέρασαν στους αφελείς δημοκράτες της μεταπολίτευσης υποσχόμενοι ακαδημαϊκή ελευθερία.
Όμως η ουσιαστική απαγόρευση σε ενήλικους πολίτες να σπουδάσουν σε μη κρατικές σχολές, ακόμη και αν διαπιστωμένα αυτές θα τους έδιναν επαρκές επίπεδο κατάρτισης προκειμένου να ασκήσουν ένα επάγγελμα, σημαίνει ότι
το αστικό κράτος απαιτεί το μονοπώλιο στη διαμόρφωση της επιστημονικής συνείδησης και της ιδεολογίας του λαού.
Ολόκληρο το άρθρο 16 είναι ποτισμένο μ’ αυτή τη νοοτροπία, που επιβάλλει και στις κατώτερες βαθμίδες την κρατική δικτατορία στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης.
Κι όμως, την ώρα που ο Μαρξ επέμενε πως δεν υπάρχει πιο ακατάλληλος εκπαιδευτής στον καπιταλισμό από το κράτος, τον κατεξοχήν μηχανισμό ταξικής καταπίεσης, οι ψευτοαριστεροί εμφανίζουν την παραπάνω απαγόρευση ως μαρξισμό.
Ισχυρίζονται ότι :
1. Με τα μη κρατικά Πανεπιστήμια η γνώση θα γίνει εμπόρευμα και έτσι θα υπαχθεί στη σκοπιμότητα του κέρδους, οπότε δε θα είναι αντικειμενική.
2. Μόνο οι πληρωμένοι από το κράτος καθηγητές είναι σε θέση, χωρίς τάχα την πίεση από το κεφάλαιο, να εγγυηθούν αντικειμενική γνώση.
3. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα δίνουν κούφια πτυχία στους πλούσιους, που θα παίρνουν μ’ αυτά τις δουλειές των πιο φτωχών και μελετηρών, που σπουδάζουν δωρεάν.

Πρόκειται για μια σειρά από απάτες !

Πρωτον
Η σύγχρονη επιστημονική γνώση, ανεξάρτητα από το αν παράγεται από τη μεμονωμένη καπιταλιστική εταιρεία ή από το καπιταλιστή-κράτος, παίρνει τελικά εμπορευματική μορφή, καθώς ενσωματώνεται στο προϊόν κάποιας παραγωγικής δραστηριότητας.
Δευτερον
Ο καθηγητής πουλάει στο κράτος την ερευνητική ή τη διδακτική του ικανότητα πάλι ως εμπόρευμα, χώρια που υποτάσσει τη διδασκαλία του στις ιδεολογικές απαιτήσεις του αφεντικού του.
Τριτον
Η γνώση που πιστοποιείται από το πτυχίο ενός κρατικού πανεπιστημίου έχει εμπορευματική αξία για τον κάτοχό του, όπως ακριβώς έχει και το πτυχίο ενός ιδιωτικού πανεπιστημίου.
Γι’ αυτό κάθε σκάρτο πτυχίο, όπως και κάθε άλλο σκάρτο εμπόρευμα, δεν έχει αληθινή αξία ούτε στην ιδιωτική ούτε στην κρατική αγορά, καθώς το κεφάλαιο-αγοραστής όχι μόνο ξέρει την ποιότητα του κάθε πτυχίου, αλλά εξετάζει και ο ίδιος τον πτυχιούχο προκειμένου να τον προσλάβει.
Τέλος
Η κρατική παιδεία είναι δωρεάν για τον κάθε πτυχιούχο (στον βαθμο που ειναι), αλλά όχι για το προλεταριάτο ως τάξη, αφού, ενώ κυρίως αυτή μέσα από τη φορολογία πληρώνει τις σπουδές αυτού του πτυχιούχου, συχνά τον βρίσκει απέναντί της ως εκμεταλλευτή και καταπιεστή.

Στην πραγματικότητα οι ψευτοαριστεροί θέλουν τα πανεπιστήμια αποκλειστικά κρατικά γιατί μόνο έτσι μπορούν να τα ελέγχουν ως αστική τάξη νέου τύπου.

Αυτή ειναι η ταξη που αποτελείται γενικά από τα αστικά και μικροαστικά στοιχεία που έχουν αποκτήσει κάποιο τμήμα πολιτικής εξουσίας ως εκπρόσωποι συνδικάτων, λαϊκών κινημάτων, ακόμα και επαναστάσεων.
Οι αστοί νέου τύπου θέλουν
κάθε καπιταλιστική ιδιοκτησία να γίνεται αρχικά κρατική,
ώστε αυτοί να μπορούν μέσω της διείσδυσής τους στο κράτος και στο όνομα του λαού να την ιδιοποιούνται.
Το ΚΚΕ, ο ΣΥΝ, αλλά σε ένα μεγάλο μέρος του και το ΠΑΣΟΚ είναι κόμματα της αστικής τάξης νέου τύπου.
Αυτά τα κόμματα, σε συνεργασία με την πιο δεξιά, λαϊκίστικη ΝΔ, ελέγχουν σήμερα τα Πανεπιστήμια.
Η βάση τους είναι ένα νέο στρώμα του καθηγητικού προσωπικού, που στη μεταπολίτευση χρησιμοποίησε το αντιφασιστικό κίνημα, πήρε την εξουσία από την παλιά καθηγητική αντίδραση και έχει τώρα συγκροτηθεί σε μια τεμπέλικη και συχνά διεφθαρμένη γραφειοκρατία που ζει από το κρατικό και ευρωπαϊκό χρήμα.

Αυτή η γραφειοκρατία είναι εκ γενετής σύμμαχος ενός μηχανισμού φοιτητοπατερων , ο οποίος στήθηκε μέσα από τη συνδιοίκηση των ΑΕΙ και του οποίου τα στελέχη μπορούν να παίρνουν σε αντάλλαγμα ένα κούφιο πτυχίο και την ελπίδα για μια «εκτός συναγωνισμού» θέση στο κράτος της νέας αστικής τάξης.
Έτσι συγκροτείται ένα μπλοκ με χαρακτηριστικά παρακράτους, που χρησιμοποιεί την εξαγορά των συνειδήσεων και κυρίως τη βία φοιτητικών ταγμάτων εφόδου για να υποτάξει τους καθηγητές που αντιστέκονται στην εξουσία του.
Αυτό το μπλοκ ελέγχει την ιδεολογική και οικονομική λειτουργία των ΑΕΙ.

Όλοι αυτοί ξέρουν ότι,
αν υπάρξουν πραγματικά μη κρατικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα, θα φανεί στη σύγκριση η πρωτοφανής καταστροφή που έχουν κάνει στην ανώτατη εκπαίδευση και από κει σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Ειδικότερα, δε θέλουν η πανεπιστημιακή γνώση να πάρει ανοιχτά τη μορφή του εμπορεύματος, γιατί αυτό αξιολογείται διαρκώς ως προς την ποιότητά του από την αγορά, ενώ αυτοί, ( ως παρασιτικό παρακράτος)
δε θέλουν καμιά αξιολόγηση όχι μόνο από την αγορά, αλλά ούτε καν από το επίσημο κράτος. Στην πραγματικότητα δεν έχουν αντίθεση αρχής ούτε με τα μη κρατικά πανεπιστήμια, αρκεί να έχουν και σ’ αυτά τον έλεγχο στο εκπαιδευτικό προσωπικό και στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης.

Γι’ αυτό κάνουν την εξής κατανομή ρόλων:

Ενώ οι Παπανδρέου και Καραμανλής, για να καθησυχάσουν την ΕΕ, φωνάζουν υπέρ των μη κρατικών Πανεπιστημίων,
το κομματικό ΠΑΣΟΚ και οι συνδικαλιστές της ΝΔ ακολουθούν το ΚΚΕ και τον ΣΥΝ στο «κίνημά» τους, ώστε να γίνει μια τέτοια διατύπωση του άρθρου 16, που θα υποδουλώνει
και τα μη κρατικά Πανεπιστήμια στο κράτος.

Όσοι θέλουν να καταργήσουν πραγματικά την εμπορευματική παραγωγή και όχι πλασματικά επιδιώκουν στρατηγικά να συντρίψουν το αστικό κράτος και γι’ αυτό απεχθάνονται κάθε κρατικό μονοπώλιο στην εκπαίδευση.
Μόνο αρνούμενοι τη σημερινή, παρασιτική κρατική ελληνική εκπαίδευση θα μπορέσουμε να βάλουμε τις βάσεις για μια νέα εκπαίδευση, που θα συνθέτει σε μια ενιαία διαδικασία την παραγωγή, τον επιστημονικό πειραματισμό και την ταξική πάλη.
Μόνο μέσα από μια τέτοια εκπαίδευση θα βγαίνουν ολοκληρωμένοι αλληλέγγυοι άνθρωποι και ταυτόχρονα ειδικοί, και όχι ανάπηροι δυνάστες.




(με την αδεια της) θεσεις και αποψεις της οακκε με ενδιαφερον ως αντικειμενο δημοσιας συζητησης σχετικα με το αρθρο 16 .

3 σχόλια:

ΠΡΕΖΑ TV είπε...

Επιτελους μια αποψη με επιχειρηματα υπερ της αναθεωρησης του Αρθρου 16!!!!
Αν και δεν συμφωνω με μεγαλη μεριδα των οσων λες...Μπραβο για τον ωραιο τροπο με τον οποιο τα λες.

exoaptonkyklo είπε...

Αν εγραφες και τη δικη σου αποψη η τις διαφωνιες σου θα βοηθουσες και αλλους πιστευω ,κι η ικανοποιηση δεν θα ταν μονο δικη σου.

Εξάκτινος είπε...

Αν τα δημόσια πανεπιστήμια δεν είχαν τα χάλια που έχουν τα ιδιωτικά δε θα είχαν καμιά τύχη. Επειδή έχω περάσει και από πανεπιστήμια του εξωτερικού πιστεύω ότι το σύστημά μας είναι καλό αλλά πρέπει να δουλέψει κι όχι να επικρατεί το χάος που επικρατεί. Βελτιώσεις επιδέχεται στα σημεία αλλά λίγα θα άλλαζα.